خطاهای رایج در سئو سایت های فروشگاهی

خطاهای رایج در سئو سایت های فروشگاهی

اکثر کسانی که در فضای اینترنت داری فروشگاهایی برای عرضه کالاها و خدمات خود هستند معمولا به طور بسیار ساده صد ها و هزاران کاها را در فروشگاه خود قرار می دهند و انتظار دارند موتورهای جست و جو به سادگی فروشگاه شان را در نتایج جست و جوی خود ظاهر نماید در حالی که چنین انتظاری به دور از واقعیت است. واقعیت برای سئو نمودن سایت های تجارت الکتورنیک و فروشگاه های آنلاین دشوارتر از اضافه نمودن صفحه هات متعدد محصولات می باشد و در عین حال این اضافه نمودن صفحه های متعدد محصولات می تواند باعث افزایش خطاهای سئو برای سایت گردد.
در ادامه مقاله از سایت شرکت پویا سازان داده های عصر ایرانیان به اشتباهات رایج و روش برطرف کردن خطاهای رایج در سئو سایت های فروشگاهیی را بررسی خواهیم کرد , پس با ما همراه باشید ...


اکثر کسانی که در فضای اینترنت داری فروشگاهایی برای عرضه کالاها و خدمات خود هستند معمولا به طور بسیار ساده صد ها و هزاران کاها را در فروشگاه خود قرار می دهند و انتظار دارند موتورهای جست و جو به سادگی فروشگاه شان را در نتایج جست و جوی خود ظاهر نماید در حالی که چنین انتظاری به دور از واقعیت است. واقعیت برای سئو نمودن سایت های تجارت الکتورنیک و فروشگاه های آنلاین دشوارتر از اضافه نمودن صفحه هات متعدد محصولات می باشد و در عین حال این اضافه نمودن صفحه های متعدد محصولات می تواند باعث افزایش خطاهای سئو برای سایت گردد. در ادامه به خطا های شایع مرتبط با سئو سایت های تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت.

عدم قرار دادن توضیح برای محصولات

تجربه نشان داده است که این مورد بیشتر درباره فروشگاهای آنلاین هدیه و لباس صدق می کند به نحوی که فقدان توضیح برای محصولات باعث می شود تامحصول در ده صفحه نخست موتورهای جست و جو هم ظاهر نگردد بنابراین با قرار ندادن توضیحات کافی برای یک محصول در واقع شانس ظاهر شدن در صفحه های نتایج جست و جو را از بین می بریم.
به طور مثال در تصویر زیر میتوان اینطور گفت که یک چکمه نیاز به توضیح خاصی ندارد و با دیدن تصویر آن تمام موارد مشخص می شود ولی نکته مشخص اینجاست که موتورهای جست و جو کلمات و جملات رو می بینند و نه تصاویر محصولات را,بنابراین باید حدالامکان توضیحات کافی و مناسب برای محصولات در نظر بگیریم. یک راه عالی برای اندازه گیری تعداد کلمات و محتوای منحصربفرد مورد نیاز برای صفحات محصولات میتواند این مورد باشد که تعداد کلمات موجود در یک صفحه خالی محصول را که شمامل مواردی همچون کلمات موجود در نوار منو و منوهای کنار صفحه و غیره است را اندازه گیری نماییم حال باید بدانیم که تعداد کلمات برای توضیحی منحصربفرد جهت هر محصول باید از تهداد کلمات موجود در یک صفحه خالی محصول بیشتر باشد.هر چقدر که تعدادکلمات مورد استفاده در توضیح هر محصول بیشتر باشد تاثیر بیشتر و بهتری بر سئوی صفحه خواهد داشت ولی با این وجود نکات زیر را در نظر داشته باشد: 1-1:حدالمقدور از توضیحات با کیفیت که به مشتریان در تصمیم گیری خریدشان کمک می کند استفاده نماید. 1-2:توضیحات محصولات را از سایت های دیگر کپی نکید زیرا موتورهای جست و جو این موضوع را تشخیص خواهند داد و تاثیر منفی بر سئوی سایت دارد. 1-3:سعی کنید بررسی نماید که چه کلمات و محتوایی برافزایش فروش محصولات شما تاثیر گذار است و همچنین بررسی نماید که چه مقدار متن مورد نیاز است


استفاده از توضیحات کارخانه های سازنده محصولات

اکثر فروشگاها مرتکب این اشتباه می شوند که از توضیحات کارخانه ها و سازنده های محصولات برای توضیحات کالاها استفاده می کنند و این خود باعث ایجاد صفحات با محتوای تکراری در سطح اینترنت می شود که توسط موتورهای جست و جو فیلتر می شوند.قانون غالب در این موارد این است که همیشه محتوای منحصر به فرد ایجاد و استفاده نمایید و از بکار بردن محتوای تکراری خودداری کنید زیرا گوگل ضمن تشخیص این موضوع رتبه سایت های این چنینی را کاهش خواهد داد.اگر با داشتن صدها یا هزاران صفحه محصول که داری توضیحات تکراری مانند توضیحات سازنده محصول می باشد انتظار سئوی سایت مناسب داریم این به دور از واقعیت است در واقعیت برای به دست آوردن سئوی مناسب باید به دنبال استراتژی مناسب برای تولید محتوای با کیفیت و منحصر بفرد برای هر محصول باشیم.


عدم قرار دادن صفحات بررسی و نظر برای محصولات

حدود 70% از مشتریان فروشگاههای آنلاین پیش از تصمیم گیری و خرید محصولات خود از این فروشگاهها,مایلند که به قسمت نظرات و انجمن اسیت برای بررسی محصولات مراجعه نمایند و عدم وجود اینگونه از صفحات خود میتواند باعث از دست رفتن تعداد بسیار زیادی از مشتریان گردد و در عین حال ظاهر شدن صفحات نظر و بررسی در نتایج جست و جوی گوگل بسیار ساده تر می باشد.سایت Amazon.com در حال حاضر فقط مکانی برای خرید کتاب نیست و مشتریان میتوانند به قسمت بررسی هر محصول از قبیل کتاب,اسباب بازی و ... مراجعه نمایند و به اشتراک دیدگاه با تولیدکنندگان هر اثر و محصول و دیگر خریداران آن محصول و اثر بپردازند.
چند مورد جالب درباره بررسی یک محصول توسط مشتریان وجود دارد:
3-1:دلهره اکثر صاحبان فروشگاههای آنلاین ایجاد یک محتوای منحصربفر برای محصولات سایت خود می باشد در حالی که مشتریان این فروشگاهها با بحث و به اشتراک گذاری که در مورد هر محصول انجام میدهند باعث ایجاد محتوای متحصر بفرد برای سایت می شوند و این در حالی است که این عمل را بصورت رایگان انجام می دهند. 3-2:مورد دیگر نیز اینکه,وجود قسمت بررسی در هر صفحه خود میتواند باعث پویایی و زنده بودن سایت گردد و نوعی بروزرسانی خودکار را برای هر صفحه به وجود بیاورد و در عین حال باعث بهبود موثر سئو هر صفحه و سایت گردد.

بهینه سازی صفحات محصولات نه براساس تقاضای جستجو

مطمئن شوید در صفحات محصولات از کلمات کلیدی که معمولا توسط مشتریان برای جستجو در نظر گرفته می شود استفاده نمایید به کار بردن این کلمات کلیدی در توضیحات محصولات و عناوین صفحات خود میتواند باعث بهبود سئوی هر صفحه گردد این یک اشتباه شایع در اکثر فروشگاههای آنلاین می باشد که صفحات را با توضیحاتی پر می کنند که اکثرا توسط مشتریان مورد توجه و جستجو نمی باشد.
چند راهنمایی برای بهبود سئوی صفحه محصولات:
-استفاده از اعداد در تگ عنوان و سرآیند H1
-استفاده از نام ها و برندها در تگ عنوان و سرآیند H1
-تکمیل قسمت ALT برای هر تصویر موجود در صفحه
-تکرار کلمات کلیدی در صفحه به تعداد زیاد
-هرگز و هرگز از iframe برای نمایش محتوای مربوط به محصولات استفاده نکنید.

وجود عنوان غیر منحصربفرد برای محصولات

مشکل دیگر فروشگاههای انلاین بزرگ وجود تگ عنوان تکراری می باشد یک قانون ساده در بحث سئو عدم استفاده از مطالب و محتوای تکرای می باشد که گاها به دلایل مختلف این قانون ساده رعایت نمی شود.بعضی اوقات با وجود محصولاتی که داری برندها یکسان هستند و یا محصولات مشابه از برندهای مختلف داشتن کلمات کلیدی منحصربفرد بسیار مشکل به نظر میرسد و شما ناگزیر به استفاده از کلمات کلیدید تکرای میگردید و موتورهای جستجو متوجه این قضیه می شوند بنابراین شما باید تمرکز خود را بر قرار دادن کلمات کلیدی منحصربفر برای محصولات مختلف فروشگاههای آنلاین قرار دهید.
بسیاری از خریداران آنلاین به دنبال جستجو کلمات کلیدی هستند که حتما به تک کلمات کلیدی مورد استفاده ما سازگار نیست یک راه استفاده از ساختار نام برند-نام مدل-نوع ایتم در تگ عنوان صفحه هر محصول می باشد.
به عنوان مثال میتوان به عنوانHonda Accord Sports Coupe و Burton Aftermath Snowboard 2013 اشاره نمود. یک راه حل برای تشخیص کلمات کلیدی درست برای صفحه محصولات تشخیص ساختار زبانی مورد استفاده توسط مشتریان شما برای خرید محصولات مورد نیازشان می باشد.گاها توجه به این موضوع خود میتواند باعث دست یافتن به راه حلی ساده جهت تشخیص کلمات کلیدی مناسب گردد.

عدم استفاده از url گفتاری

شاید بپرسید url گفتاری چیست؟در واقع url گفتاری همان به کاربرد کلمات گفتاری و آشنا در url هر صفحه محصول می باشد مثلا برای خطاهای رایج در سئو سایت میتوان از آدرس http://www.itpco.ir/blog/Errors-in-ecommerce-seo.html استفاده نمود.
سه دلیل اصلی برای استفاده از url گفتاری را میتوان بدین صورت توضیح داد
-معناشناسی url :
به کاربردن url کاربر پسند و واضح گفتاری میتواند باعث شود تا مشتری زمانی که میخواهد بر روی یک لینک کلیک کند بداند باید انتظار چه صفحه ای را داشته باشد و وجود لینک های طولانی که پر از اعداد و علائم مختلف هستند میتواند باعث سردرگمی مشتریان و جستجوکنندگان گردد.
-کلمات کلیدی و تشخیص لینک بازگشت:
به کاربردن کلمات کلیدی در url خود میتواند باعث بالا بردن رنک و بهبود سئو هر صفحه در نتایج موتورهای جست و جو گردد.
-ارتباط:
به کاربردن کلمات کلیدی مرتبط در url خود باعث بهینه سازی سئو صفحه محصولات میگردد.

مطالب تکراری در سایت

صفحات آرشیو با عناصر مختلف طبقه بندی شده,برچسب ها و غیره که باعث ایجاد مطالب تکراری می شود نباید توسط موتورهای جست و جو شاخص گذاری گردد و باید در فایل robots.txt بسته شود.این برای سایت های بزرگ به خصوص فروشگاههای آنلاین بزرگ بسایر مهم است زیرا میتواند باعث تحریم صفحات تکراری سایت گردد.
چند راهنمایی برای ویرایش و پاکسازی مطالب تکراری:
-استفاده از فایل robots.txt برای بستن محدوده های که باعث ایجاد مطالب تکراری میگردند مانند آرشیو,برچسب ها در بعضی مواقع صفحه های دسته
-استفاده از ویژگی notfllow در لینک هایی که به مطالب تکراری منتهی می شوند.